Łączenie lub niełączenie suplementów FORMEDS

 Łączenie minerałów i witamin

  • Wapń można łączyć z witaminą C (F-VIT C 1000), kolagenem (F-COLLAGEN FLEX) lub większą dawką witaminy D (F-VIT D 1000/2000/4000).
  • Najczęściej stosowanym, a zarazem najkorzystniejszym połączeniem jest witamina D3 i K2. Bardzo często podaje się je również z witaminą C.
  • Rekomenduje się łączenie witaminy C (F-VIT C 1000) z sokiem lub koktajlem owocowym w celu uzupełnienia bioflawonoidów, które potęgują wykorzystanie i przedłużają czas półtrwania tej witaminy w organizmie, a także z luteiną (F-LUTEIN), resweratrolem (F-RESVERATROL), diosminą (F-DIOSMIN) lub czystkiem (F-CISTUS), które są bogatym źródłem polifenoli oraz ze sproszkowanym sokiem owocowym (F-FRUITS).
  • Korzystne jest połączenie chromu (F-CHROMUIM 200) z witaminą B3 (F-VIT B3) czy innymi witaminami z grupy B, gdyż poprawiają one wchłanialność tego pierwiastka.
  • Wchłanianie witaminy B3 (F-VIT B3) poprawia też chrom (F-CHROMUIM 200), inne witaminy z grupy B czy witamina C (F- VIT C 1000).
  • Przy spożywaniu dużych ilości witaminy B12, należy mieć na uwadze odpowiednią podaż kwasu foliowego (w diecie lub w suplementach), i na odwrót, gdyż suplemntacja jednej z nich może maskować niedobory drugiej.

Rozdzielne stosowanie suplementów

  • Niekorzystnie jest łączyć niektóre składniki mineralne zwłaszcza wapń (F-CALCIUM D3) z żelazem (F-FERR C), magnezem (F-MAG B6) czy cynkiem (F-ZINC), ze względu na konkurencyjność przy wchłanianiu. Wystarczy spożyć je podczas dwóch oddzielnych posiłków.
  • F-VIT MULTI, F-CHLORELLA, F-SPIRULINA czy F-GREEN BARLEY najlepiej spożywać oddzielnie. Preparaty te są bardzo bogate w wiele witamin i składników mineralnych, jednak możliwości wykorzystania oraz wchłonięcia tak wielu związków w jednym posiłku są ograniczone, wskazane jest więc podawanie ich z sokiem lub koktajlem owocowym. Dotyczy to zwłaszcza alg czy zielonego jęczmienia – ze względu na specyficzny smak.
  • Nie zaleca się łączenia witaminy K2 (F-VIT K2 MK-7) z magnezem (F-MAG B6) czy wapniem (F-CALCIUM D3), gdyż mają one odczyn zasadowy. Badania pokazują, że w środowisku zasadowym witamina K2 może wchłaniać się słabiej.
  • Witaminę B12 (F-VIT B12) najlepiej spożywać oddzielnie, gdyż metylokobalamina wchłania się już przez błony śluzowe metodą dyfuzji biernej w około 1-5%. Badania potwierdzają, że suplementacja wysokimi dawkami metylokobalaminy wykazuje podobną skuteczność do zastrzyków z tej witaminy. Nie należy jej też łączyć z witaminą C, gdyż może pogarszać jej wchłanianie.

sprzeda

 

 

 
 
Joomla Extensions